Industrial Prime
Myyntipäällikkö Jari Hyytiäinen ABB:lta oli yksi Alihankinta-messujen lukuisista tyytyväisistä myyntimiehistä.

Alihankinta-messut murskasi kävijäennätyksensä – eikä millään turvan mitalla!

Industrial Prime FI | syyskuu 29, 2016

Shares

Industrial Prime FI

syyskuu 29, 2016

Teollisuuteen keskittyvät Alihankinta-messut ovat juuri saapuneet päätökseensä Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Alihankinta peittoaa tämän vuoden kävijälukemallaan mennen tullen aikaisemman ennätyksensä, joka tehtiin vuonna 2008 juuri ennen talouden taantuman alkua.

Alihankinta-messut on jo kauan ollut Tampereen Messut Oy:n vuosittainen kärkitapahtuma, eikä tämäkään vuosi ollut poikkeus. Tällä kertaa kaikki sujui kuitenkin reilusti yli odotusten.

Järjestäjät ovat onnistuneet kehittämään tapahtumaansa pienin askelin ja erilaisin kokeiluin. Samalla viestinnässä ja markkinoinnissa on onnistuttu paremmin kuin hyvin.

Määrätietoisen työn eri palaset loksahtivat selvästikin tänä vuonna kohdalleen. Onnistuneen tapahtuman viimeisteli alalla orastava myötätuuli. Lopputulos, 18 422 messuvierasta, yllätti positiivisesti niin järjestäjät kuin näytteilleasettajatkin. Lukema ylittää aikaisemman ennätyksen (17 992) yli 400 kävijällä.

Tämänkertaisilla Alihankinta-messuilla uusia tuulia edusti muun muassa ensimmäistä kertaa järjestetty AlihankintaHEAT. Teollisuuden suuret toimijat ja startup-yritykset yhteen tuonutta tapahtumaa markkinoitiin etukäteen eräänlaisena ”teollisuuden Slushina”.

AlihankintaHEATissa startupit saivat maanantaina ja tiistaina järjestetyn HeatCampin aikana tehtäväkseen löytää uusia ratkaisuja teollisuusyritysten tarjoamiin kiperiin haasteisiin. Kaksipäiväisen innovaatiorutistuksen jälkeen tulokset otettiin suurennuslasin alle keskiviikkona järjestetyssä HEAT-illassa. Lopputulosta pidettiin onnistuneena avauksena, jota on hyvä ryhtyä tulevina vuosina kehittämään.

 

Käännekohdassa?

Industrial Prime FI käytti totuttuun tyyliinsä tilaisuuden hyväkseen ja kävi kolmen messupäivän aikana jututtamassa lukuisia näytteilleasettajia. Niiden joukossa oli ABB Robotics, jonka YuMi-kokoonpanorobottia sekä muita tuotteita oli esittelemässä myyntipäällikkö Jari Hyytiäinen.

Hyytiäisen mukaan YuMi on käynyt maailmalla hyvin kaupaksi. Myös Suomeen robotteja on myyty kymmenkunta sen jälkeen, kun se lanseerattiin Helsingissä viime vuoden lokakuussa.

– Olemme myyneet YuMia asiakkaille muun muassa elektroniikka-, lääke- ja elintarviketeollisuuteen. Lisäksi Tampereen, Turun ja Vaasan ammattikorkeakoulut ovat hankkineet YuMin yhteistä Modernin robotiikan koulutusyhteistyöhankettaan varten, Hyytiäinen kertoi.

Tämänvuotisten messujen antiin Hyytiäinen oli kaikin puolin tyytyväinen. Varsinaisia kauppoja ABB ei messuilla tavallisesti odota solmivansa, sillä kaupat syntyvät lähes poikkeuksetta pitempään kestäneiden neuvotteluiden tuloksena. Sen sijaan messut tarjoavat loistavan tilaisuuden olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpitämiseen sekä potentiaalisiin uusiin kumppaneihin tutustumiseen.

Hyytiäinen oli itsekin ehtinyt panna messujen vilkkauden merkille jo ennen kuin tieto ennätyksellisistä kävijämääristä oli kiirinyt hänen korviinsa.

– Kyllä tässä kolmen päivän aikana on väkeä riittänyt. En tiedä, onko tämä nyt viimein merkki siitä taantuman taittumisesta, mutta mielestäni tämänvuotiset messut viestivät jostain paremmasta, Hyytiäinen kiteytti messujen hengen.

Kategoriat
Avainsanat
Nappi ylös

Sosiaalinen media

Shares